Положение ПКПП

ПАЛАЖЭННЕ

аб пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі

 

ГЛАВА 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Сапраўднае Палажэнне вызначае парадак дзейнасці пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.
  2. Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі (далей – пункт) як структурнае падраздзяленне можа стварацца ва ўстановах дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, іншай арганізацыі, якой у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць, якая рэалізуе адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі (далей, калі не пазначана іншае, – установа адукацыі (арганізацыя), якая стварыла пункт).
  3. Рашэнне аб стварэнні пункта прымае заснавальнік установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, пры наяўнасці неабходнай колькасці асоб, якія асвойваюць змест адукацыйных праграм дашкольнай адукацыі або адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі і якія маюць ўстойлівыя або часовыя цяжкасці ў іх засваенні (далей, калі не пазначана іншае, – навучэнцы).
  4. Пункт спыняе сваю дзейнасць у выпадку адсутнасці неабходнай колькасці навучэнцаў, названых у частцы другой пункта 7 гэтага Палажэння.

Падставай для спынення дзейнасці пункта з'яўляецца рашэнне заснавальніка ўстановы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.

  1. Асноўнай мэтай дзейнасці пункта з'яўляецца аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі асобам, якія асвойваюць змест адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі і якія маюць ўстойлівыя або часовыя цяжкасці ў іх засваенні.
  2. Задачамі пункта з'яўляюцца:

вывучэнне асаблівасцей псіхафізічнага развіцця навучэнцаў з мэтай вызначэння аптымальных шляхоў аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;

фарміраванне агульных здольнасцяў вучэбнай дзейнасці з мэтай выканання навучэнцамі патрабаванняў адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі;

фарміраванне пазітыўнай матывацыі да вучэбнай дзейнасці, развіццё функцый самакантролю і адвольнай рэгуляцыі паводзін у навучэнцаў.

  1. У пункце для аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі навучэнцы аб'ядноўваюцца ў групы.

Пункт адкрываецца пры наяўнасці не менш 2 груп, напаўняльнасць якіх складае 5-6 чалавек у кожнай групе.

  1. У залежнасці ад характару парушэння фізічнага і (або) псіхічнага развіцця ў пункце могуць быць сфарміраваны групы для навучэнцаў:

з парушэннямі маўлення;

з парушэннем слыху;

з парушэннямі зроку;

з парушэннямі псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні).

 

ГЛАВА 2

ЗАЛІЧЭННЕ НАВУЧЭНЦАЎ У ПУНКТ КАРЭКЦЫЙНА-ПЕДАГАГІЧНАЙ ДАПАМОГІ І ІХ АДЛІЧЭННЕ

  1. Залічэнне навучэнцаў у пункт ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, на падставе наступных дакументаў:

заявы законнага прадстаўніка навучэнца;

заключэння дзяржаўнага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (далей – ЦКРНіР).

  1. У пункт могуць залічвацца навучэнцы з іншых устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, пры наяўнасці свабодных месцаў.
  2. Адлічэнне навучэнцаў з пункта ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, пасля выпраўлення парушэнняў фізічнага і (або) псіхічнага развіцця.

 

ГЛАВА 3

АРГАНІЗАЦЫЯ І ЗМЕСТ КАРЭКЦЫЙНА-ПЕДАГАГІЧНАЙ ДАПАМОГІ Ў ПУНКЦЕ

  1. Карэкцыйна-педагагічная дапамога ў пункце аказваецца настаўнікам-дэфектолагам у форме заняткаў, накіраваных на выпраўленне парушэнняў фізічнага і (або) псіхічнага развіцця навучэнцаў, актывізацыю іх пазнавальнай дзейнасці, нармалізацыю вучэбнай дзейнасці.
  2. Карэкцыйна-педагагічная дапамога навучэнцам ў пункце аказваецца з улікам узросту навучэнца, структуры наяўнага ў яго фізічнага і (або) псіхічнага парушэння і ў адпаведнасці з раскладам заняткаў, якое сцвярджаецца кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.

Перыядычнасць наведвання заняткаў навучэнцамі складае 2-4 разы на тыдзень.

  1. Размеркаванне навучэнцаў у пункце па групах ажыццяўляецца настаўнікам-дэфектолагам пункта на падставе заключэння ЦКРНіР.
  2. Заняткі ў пункце праводзяцца з 16 верасня па 25 мая цякучага навучальнага года.
  3. Працягласць заняткаў у пункце для навучэнцаў вызначаецца ў адпаведнасці з санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
  4. Змест заняткаў вызначаецца дакументам, у якім адлюстроўваюцца мэты, задачы, прыёмы і сродкі карэкцыйна-педагагічнай дапамогі і які зацвярджаецца кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.
  5. Навучэнцы, у якіх парушэнні фізічнага і (або) псіхічнага развіцця не могуць быць выпраўленыя пры аказанні ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі ў пункце, накіроўваюцца кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, у ЦКРНіР для правядзення ва ўстаноўленым парадку псіхолага-медыка-педагагічнага абследавання.
  6. У выпадку адмовы законнага прадстаўніка навучэнца ад правядзення псіхолага-медыка-педагагічнага абследавання навучэнца ў ЦКРОиР настаўнікам-дэфектолагам пункта растлумачваюцца магчымыя наступствы такой адмовы законнаму прадстаўніку навучэнца.
  7. Адмова законнага прадстаўніка навучэнца афармляецца ў пісьмовай форме і падпісваецца законным прадстаўніком навучэнца і кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.