ПАЛАЖЭННЕ
аб пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі
ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
- Сапраўднае Палажэнне вызначае парадак дзейнасці пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.
- Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі (далей – пункт) як структурнае падраздзяленне можа стварацца ва ўстановах дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, іншай арганізацыі, якой у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць, якая рэалізуе адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі (далей, калі не пазначана іншае, – установа адукацыі (арганізацыя), якая стварыла пункт).
- Рашэнне аб стварэнні пункта прымае заснавальнік установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, пры наяўнасці неабходнай колькасці асоб, якія асвойваюць змест адукацыйных праграм дашкольнай адукацыі або адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі і якія маюць ўстойлівыя або часовыя цяжкасці ў іх засваенні (далей, калі не пазначана іншае, – навучэнцы).
- Пункт спыняе сваю дзейнасць у выпадку адсутнасці неабходнай колькасці навучэнцаў, названых у частцы другой пункта 7 гэтага Палажэння.
Падставай для спынення дзейнасці пункта з'яўляецца рашэнне заснавальніка ўстановы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.
- Асноўнай мэтай дзейнасці пункта з'яўляецца аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі асобам, якія асвойваюць змест адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі і якія маюць ўстойлівыя або часовыя цяжкасці ў іх засваенні.
- Задачамі пункта з'яўляюцца:
вывучэнне асаблівасцей псіхафізічнага развіцця навучэнцаў з мэтай вызначэння аптымальных шляхоў аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
фарміраванне агульных здольнасцяў вучэбнай дзейнасці з мэтай выканання навучэнцамі патрабаванняў адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі;
фарміраванне пазітыўнай матывацыі да вучэбнай дзейнасці, развіццё функцый самакантролю і адвольнай рэгуляцыі паводзін у навучэнцаў.
- У пункце для аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі навучэнцы аб'ядноўваюцца ў групы.
Пункт адкрываецца пры наяўнасці не менш 2 груп, напаўняльнасць якіх складае 5-6 чалавек у кожнай групе.
- У залежнасці ад характару парушэння фізічнага і (або) псіхічнага развіцця ў пункце могуць быць сфарміраваны групы для навучэнцаў:
з парушэннямі маўлення;
з парушэннем слыху;
з парушэннямі зроку;
з парушэннямі псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні).
ГЛАВА 2
ЗАЛІЧЭННЕ НАВУЧЭНЦАЎ У ПУНКТ КАРЭКЦЫЙНА-ПЕДАГАГІЧНАЙ ДАПАМОГІ І ІХ АДЛІЧЭННЕ
- Залічэнне навучэнцаў у пункт ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, на падставе наступных дакументаў:
заявы законнага прадстаўніка навучэнца;
заключэння дзяржаўнага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (далей – ЦКРНіР).
- У пункт могуць залічвацца навучэнцы з іншых устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, пры наяўнасці свабодных месцаў.
- Адлічэнне навучэнцаў з пункта ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, пасля выпраўлення парушэнняў фізічнага і (або) псіхічнага развіцця.
ГЛАВА 3
АРГАНІЗАЦЫЯ І ЗМЕСТ КАРЭКЦЫЙНА-ПЕДАГАГІЧНАЙ ДАПАМОГІ Ў ПУНКЦЕ
- Карэкцыйна-педагагічная дапамога ў пункце аказваецца настаўнікам-дэфектолагам у форме заняткаў, накіраваных на выпраўленне парушэнняў фізічнага і (або) псіхічнага развіцця навучэнцаў, актывізацыю іх пазнавальнай дзейнасці, нармалізацыю вучэбнай дзейнасці.
- Карэкцыйна-педагагічная дапамога навучэнцам ў пункце аказваецца з улікам узросту навучэнца, структуры наяўнага ў яго фізічнага і (або) псіхічнага парушэння і ў адпаведнасці з раскладам заняткаў, якое сцвярджаецца кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.
Перыядычнасць наведвання заняткаў навучэнцамі складае 2-4 разы на тыдзень.
- Размеркаванне навучэнцаў у пункце па групах ажыццяўляецца настаўнікам-дэфектолагам пункта на падставе заключэння ЦКРНіР.
- Заняткі ў пункце праводзяцца з 16 верасня па 25 мая цякучага навучальнага года.
- Працягласць заняткаў у пункце для навучэнцаў вызначаецца ў адпаведнасці з санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
- Змест заняткаў вызначаецца дакументам, у якім адлюстроўваюцца мэты, задачы, прыёмы і сродкі карэкцыйна-педагагічнай дапамогі і які зацвярджаецца кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.
- Навучэнцы, у якіх парушэнні фізічнага і (або) псіхічнага развіцця не могуць быць выпраўленыя пры аказанні ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі ў пункце, накіроўваюцца кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт, у ЦКРНіР для правядзення ва ўстаноўленым парадку псіхолага-медыка-педагагічнага абследавання.
- У выпадку адмовы законнага прадстаўніка навучэнца ад правядзення псіхолага-медыка-педагагічнага абследавання навучэнца ў ЦКРОиР настаўнікам-дэфектолагам пункта растлумачваюцца магчымыя наступствы такой адмовы законнаму прадстаўніку навучэнца.
- Адмова законнага прадстаўніка навучэнца афармляецца ў пісьмовай форме і падпісваецца законным прадстаўніком навучэнца і кіраўніком установы адукацыі (арганізацыі), які стварыў пункт.